Joshua tree en palm springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Fleur Haze - WaarBenJij.nu Joshua tree en palm springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Fleur Haze - WaarBenJij.nu

Joshua tree en palm springs

Blijf op de hoogte en volg Fleur

01 Juli 2015 | Verenigde Staten, Palm Springs

We waren vanmorgen al vroeg wakker, Yoran zelfs al om 5 uur ( niet meer kunnen slapen door tijdverschil). Wat drinken en eten gehaald, uitgecheckt bij het hotel en de auto in voor de eerste echte rit!
Het was een hele klus om LA uit te komen met de auto, wennen aan tomtom en bewegwijzering. Paar keer fout gereden, maar eenmaal stad uit ging het prima! We gingen opweg naar nationaal park Joshua Tree. We reden de donkere lucht en regen tegemoet, maar temperatuur bleef rond 30 graden.
Onderweg supermarkt gevonden en wat drinken ingeslagen. Eenmaal bij het Visitors Centre informatie en kaartje van het park gekregen. We werden gewaarschuwd voor mogelijke thunder storms! Als dat in de bergen zou komen en we waren aan het wandelen moesten we uit de buurt van bomen blijven en laag bij de grond zitten. Wij hebben maar voor veilige optie gekozen en met auto door het park gereden en af en toe een stop gemaakt om uit te stappen. Uiteindelijk alleen wat regen gehad!
Park is erg mooi, bijzondere natuur met de speciale joshua tree's, maar ook enorme bergen van grote losse stenen/brokstukken. We hebben het eerste wild al gespot: kit fox en de greater road runner! Doorgereden naar keys view point: wat een geweldig uitzicht, zelfs puntje van Mexico kunnen zien! (100km)
Bij het verlaten van het park hebben we de nationale parken pass gekocht zodat we tot alle nationale parken toegang hebben.
Daarna doorgereden naar plaats van ons hotel Palm Springs, wat is het hier warm, zeker 40 graden! Gelukkig kamer met airco! En er is een zwembad, dus na aankomst hebben we lekker een duik genomen. Wat gegeten en nu de dag van morgen voorbereiden!

Is het in NL nog een beetje uit te houden met de hitte?!;)

• 02 Juli 2015 - 07:22

Ard En Marjolein:

Wat een mooie dag hebben jullie gehad :Palm Spring en Joshua Tree !
    Bij jullie is het dus ook goed heet ! Hier ook!
    Ben benieuwd hoe jullie het verschil ervaren : tussen Nederland en Amerika !
    Wel erg lekker dat je even kon zwemmen na aankomst: als t zo heet is, is een verfrissende duik wel even erg lekker !

Heel veel plezier, geniet lekker ! Ard en Marjolein

• 02 Juli 2015 - 10:22

Mirel:

Chiiiii!!
    Wat leuk om weer wat te lezen over een deel van jullie reis. Volgens mij doen jullie heel veel indrukken op, zo op een dag.
    Hier is het ook heel warm! Nu bij mij binnen al bijna 30 graden! Ik zoek de verkoeling op Bussloo een het zwembad!
    Geniet lekker van jullie trip.
    XXXXXXXXXXX