Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Fleur Haze - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Fleur Haze - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Fleur

03 Juli 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vanmorgen vroeg vetrokken uit kingman: op naar de Grand Canyon! Het is heel gek, je rijdt er heen en ziet alle bordjes, maar verder zie je nog niks alleen een rij bij de toegang van het park. Gelukkig hebben we de parken pass en mogen we doorrijden! Auto geparkeerd, naar het uitkijkpunt gelopen en ineens doemt dan de Grand Canyon op! Het is eigenlijk niet te omschrijven hoe groots en onvoorstelbaar het is. Zo immens, je voelt jezelf echt klein, echt super mooi! Na de eerste indruk vanaf het uitkijkpunt hebben we een wandelroute gekozen. 3km en dan terug met de shuttle bus. Die 3 km was voor nu ook wel even voldoende, het is erg warm, water was zo op! Elke bocht die je verder komt ziet het er weer anders uit, die enorme afgrond is niet te bevatten. Onderweg ook wat dieren gezien, zoals mooie vlinders, eekhoorns en hagedissen.
Verder is het park vlak voor de Grand Canyon gewoon een soort dorp/attractiepark, van alles te doen. Zo hebben we in een bioscoopzaaltje een kleine film bekeken over de Gramd Canyon. Verder is er een supermarkt, postkantoor, benzinepomp, fietsenverhuur, een bar, echt toeristisch aangelegd! We slapen in een logde, prima soort klein appartementje. Helaas geen airco, maar het schijnt hier snachts wel af te koelen.
We gaan zo op tijd een hapje eten en dan naar een uitkijkpunt voor de zonsondergang. Het is iets bewolkt dus hopelijk zit dat niet teveel in de weg!
We hebben alleen wifi in de centrale hal bij de receptie iets verderop, dus andere berichten volgen later!
Morgen moeten we 9.00 op het vliegveld hier klaar staan voor de helikopter vlucht! Leuk maar ook spannend;) daarna een mooie wandeling op de planning waarbij we een stukje af gaan dalen in de Canyon (helemaal tot beneden kost een hele dag)

• 04 Juli 2015 - 09:15

Ard En Marjolein:

wat een belevenis moet dit zijn zeg.
    apart dat je niks ziet totdat je er voor staat; bizar!
    we wensen jullie morgen ( voor ons vandaag ) een hele fijne dag toe en horen weer graag hoe het geweest is .

• 04 Juli 2015 - 16:01

Tom:

Zooo top zeg! Leuke verhalen, ben benieuwd naar de heliktopertocht!