Wat een tocht! - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Fleur Haze - WaarBenJij.nu Wat een tocht! - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Fleur Haze - WaarBenJij.nu

Wat een tocht!

Blijf op de hoogte en volg Fleur

04 Juli 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon

De titel slaat allereerst natuurlijk op de helikoptertocht van vanmorgen! Wat was dat prachtig zeg!!! En absoluut niet eng, voelt veel veiliger dan een vliegtuig! Ik (Fleur) mocht zelfs voorin naast de piloot zitten! Zeker een half uur in de lucht geweest door de Grand Canyon. Het is zo groots en zo mooi!! We hadden iets regen onderweg, maar dat maakte het niet minder mooi!
Om 9.30 weer terug bij het hotel en hebben we ons klaargemaakt voor een wandeltocht. De Bright Angel Trail, een afdaling in de Canyon. Op 1,5 mijl naar beneden lag een huisje met waterpunt/toiletten/pauze stop, dus hadden ervoor gekozen tot daar te lopen. Inclusief terugtocht naar boven staat hier 2-4 uur voor. Afdaling was prachtig, je loopt naast de afgrond met de mooiste views naast je. Bij het stoppunt even wat uitgerust en water bijgevuld en toen de tocht naar boven ingezet. Wat was dat een tocht zeg, prachtig maar erg zwaar! (Al had Yoran hier maar weinig last van). Steile stukken omhoog op een smal pad, hoogteverschil van 350meter in zo'n relatief korte afstand! (2,5 km omhoog met 14,5%)!! Moe, lege waterflesjes en flink bezweet, maar vooral zeer violdaan weer boven gekomen! (Gelukkig maar:p)
Daarna wat opgefrist en uitgerust en de shuttle bus naar een ander wandelpad genomen. Daar kon je opnieuw flink stuk afdalen (maar moest je dan natuurlijk ook weer op), maar dat werd me wat te gortig na de vorige wandeltocht;) uiteindelijk een klein stukje afgedaald en genoten van het uitzicht!
Vanavond in een dorpje hier vlakbij bij het steakhouse gegeten, dat smaakte goed! De dag afgesloten met zonsondergang en nu nog even snel op de wifi.
Morgen weer bij tijds opstaan en vertrekken we richting Page. Benieuwd wat we daar weer allemaal voor moois tegenkomen!
Oja en natuurlijk: happy 4th of july!;)
Foto's volgen later, dat kan de wifi hier niet aan!

• 05 Juli 2015 - 07:42

Ard En Marjolein:

wat een fantastische ervaring !!!!

• 05 Juli 2015 - 11:59

Mirel:

In 1 woord : gaaaaaaaafffff!!!

Xxx